Wednesday, March 18, 2009

Darjat

50 : 1, naper ko sedey jer??
1 : ko nampak aku sedey ker??
50 : yela..muram jer..crita la kat aku...
1 : aku jeles kat ko sbnrnya.
50 : kenapa ko jeles kat aku?
1 : yelar..org selalu bwk ko pegi tempat best2..g shopping complex. beli barang mahal2..mcm levis, adidas, mc D, byk lg la..kdg2 ko g pub.teringin gak aku..tapi aku..
50 : tapi ko kenapa?
1 : aku selalu jer ditinggalkan..aku ni slalu dok kt masjid,surau jer..
50 : ko ingat aku suke ke g tmpt2 camtu? bersubahat dengan yahudi.. aku lg sedey...aku takut nnt aku msuk neraka..diorg bwk aku ke tmpt maksiat.kdg2 aku nangis kenangkan nasib diri aku. Aku nk jd cam ko..dok kt surau,masjid..tenang jer..
1 : aku ingt ko suke. so skrg camner kita nk buat??
50 : kita protes dan kempen...aku da xboleh tahan camni.
1 : ok

50&1 :wahai manusia sekelian..gunakanlah kami sebaik2nya.kasihanilah kami. bawalah kami kejalan yg diredhai.

0 OrAnG KompLen: